09 May 2025

MVP mahsuloti

Minimal hayotiy mahsulot-bu MVP atamasini dekodlash. Bunday mahsulotlarning o'ziga xos xususiyati shundaki, u cheklangan funktsiyalarga ega, ammo xaridorlar orasida mashhurlik uchun etarli darajada. Ushbu ko'rsatkich yordamida biznes mahsulotni bozorga chiqarishda ishchi gipotezalarni sinovdan o'tkazadi va mijozlar auditoriyasidan javob oladi. Biz sizga MVP haqida batafsil aytib beramiz: bu nimani anglatadi, bunday mahsulotni sinovdan o'tkazish qanday ishlaydi va misollar bilan – minimal hayotiy mahsulotni ishga tushirishda marketing xatolaridan qanday qochish kerak.

MVP tushunchasi qanday tushuniladi

Vaziyat bundan mustasno emas-kompaniya yillar davomida xaridorlar orasida talab qilinmaydigan mahsulotni ishlab chiqishga sarflaydi. Statistik ma'lumotlarga ko'ra, biznesning bunday muvaffaqiyatsizliklarining qirq foizida talabning etishmasligi sabab bo'ladi.

MVP metrikasidan foydalanish natijasi rivojlanish bosqichida mahsulotning potentsial auditoriyasidan javob olish va uning bozorga bo'lgan talabiga ishonch hosil qilish va agar kerak bo'lsa, qo'shimcha xarajatlar va keyingi yo'qotishlarni hisobga olmaganda, loyihani amalga oshirishdan bosh tortish qobiliyatidir.

MVP printsipi shundaki, rivojlanish jarayonida siz bozorga haqiqiy mahsulotni taklif qilasiz. Dastlabki bosqichda u g'oyaga to'liq mos kelmasligi mumkin, chunki u keyingi takomillashtirishni talab qiladi. Biroq, siz mijozlar auditoriyasidan unga javob olasiz, takomillashtirishda xaridorlarning talablari va afzalliklarini hisobga olasiz.

Ma'lum bo'lishicha, MVPNING asosiy vazifasi mahsulotning dastlabki bosqichida mahsulotni ishlab chiqish va sinovdan o'tkazish xarajatlari va vaqtini kamaytirishdir.

Minimal hayotiy mahsulot turini aniqlang:

  • Haqiqiy ma'lumotlar g'oyalar va farazlarni qo'llab-quvvatlaydi;
  • Mahsulotlarni ishga tushirishda xarajatlardan saqlaning;
  • Mahsulot parametrlarini o'zgartirish xarajatlarini optimallashtirish;
  • Mijozlarning ehtiyojlarini aniq kuzatib boring;
  • Rivojlanish xatolarini tezda aniqlash;
  • Mahsulotni ishga tushirishdan oldin ham mijozlar bazasini shakllantirish.

Shuningdek, minimal hayotiy mahsulot metrikasining maqsadlari qatorida biz kompaniya uchun yangi bozorlarga chiqish, investitsiyalarni qidirish va jalb qilish imkoniyatini ta'kidlaymiz.

MVP turlari

MVP ning ikkita asosiy turi mavjud-ularning asosida barcha minimal hayotiy mahsulotlar uchun ikkita asosiy variant mavjud.

MVP turlari

Asosiysi-ixtiro qilingan. Ushbu turdagi sinov avtomatlashtirilgan mahsulotlar yoki xizmatlarni ishlab chiqish uchun mo'ljallangan. Bunday MVPNING asosiy mezoni shundaki, foydalanuvchi murakkab avtomatlashtirish tizimlari ishlatiladigan tayyor mahsulotni oladi. Aslida, barcha boshqaruv qo'lda rejimda amalga oshiriladi-avtomatlashtirish faqat taxmin qilingan xususiyatlardir. Agar qo'lda rejimda testlar jarayonida mahsulot tomoshabinlar uchun qiziqarli va talabga ega ekanligi aniq bo'lsa, unda siz uni ishlab chiqish jarayonini boshlashingiz mumkin.

"Konsyerj"tamoyili bo'yicha ikkinchi tur. Ushbu parametr texnologiyani talab qilmaydigan mahsulotlar uchun mo'ljallangan. Birinchi turdan farqi shundaki, mijozlar auditoriyasi odamlar ularga xizmat yoki mahsulot taqdim etishini biladi, o'zaro aloqada tizim yoki har qanday avtomatlashtirish mavjud emas.

Ushbu MVP turlari asosida ko'pincha tarkib yaratiladi. Bunday holda, mahsulot yoki xizmat haqiqatan ham mavjud emas, chunki xususiyatlar faqat aytiladi. Bu mahsulot texnologiyasini tushuntirgan video yoki kompaniya veb-saytidagi sahifa bo'lishi mumkin. Potentsial mijozlar tomonidan olingan javoblar asosida mahsulot bozorga qanchalik qiziq bo'lishini, uni ishlab chiqishda qanday o'zgarishlarni ta'minlash kerakligini aniqlash mumkin.

Kelajakdagi mahsulotni ishlab chiqishga investitsiyalarni jalb qilish ham faol foydalanilmoqda. Mablag ' yig'ish qanday amalga oshirilishi kompaniyaga bog'liq.

Shunday qilib, xususiy startaplar o'zlarining g'oyalari haqida gapirishlari mumkin – agar bu foydalanuvchilar uchun qiziqarli bo'lsa, unda ular o'zlarining xayr-ehsonlarini qo'shishlari mumkin. Mahsulotni ishlab chiqish va yaratish uchun zarur bo'lgan miqdorni to'plagandan so'ng, g'oya muallifi uni amalga oshirishga kirishadi.

Investitsiyalarni yig'ishning ikkinchi variantidan hatto yirik kompaniyalar ham foydalanadilar. Agar kompaniya allaqachon ishlab chiqilgan bo'lsa, u oldindan buyurtma boshlanganligini e'lon qilishi mumkin, bu savdo boshlanishining aniq yoki taxminiy sanasini nomlaydi. Kelajakdagi mahsulot qiymatining bir qismini yoki to'liq hajmda kiritish orqali foydalanuvchi mahsulotni birinchilardan bo'lib olish huquqiga ega bo'ladi.

MVP qanday yaratiladi

MVPNI ishlab chiqish murakkab jarayon – harakatlar ketma-ketligiga ko'plab omillar ta'sir qiladi. Shunday qilib, loyihani ishlab chiqish tartibi har xil turdagi mahsulot yoki xizmatlar, umumiy bozor holati va rivojlanish guruhining imkoniyatlari uchun farq qiladi. Biroq, turli sohalarda keng qo'llaniladigan muayyan harakatlar ketma-ketligi mavjud.

  1. Mahsulot yoki xizmatning asosiy vazifasining ta'riflari.
  2. Yangi mahsulotning tor maqsadli auditoriyasini o'rnatish.
  3. Raqobatbardosh takliflarni tahlil qilish.
  4. Ishni rejalashtirish strategiyasini tahlil qilish-qaysi tashqi omillar ta'sir qilishi mumkinligini aniqlang.
  5. Tovarlarni sotib olish uchun mijozning yo'lini qurish.
  6. Ko'p funktsiyali rejalashtirilgan bo'lsa ham, mahsulotning asosiy funktsiyalarini ta'kidlang.
  7. Rivojlanish metodologiyasini aniqlang.

Mahsulotni sinovdan o'tkazish ikki bosqichda amalga oshirilishi kerak. Birinchisida foydalanishga tayyor mahsulot kamchiliklarni aniqlash va ularni bartaraf etish uchun keng foydalanuvchilar (do'stlar, hamkasblar, qarindoshlar) bilan ta'minlanishi kerak.

MVP qanday yaratiladi

Kamchiliklarni bartaraf etgandan keyingina va foydalanuvchilarda hech qanday izoh yo'q, siz sinovning ikkinchi bosqichiga o'tishingiz mumkin – mahsulotni haqiqiy foydalanuvchilarga sinab ko'rishni taklif qiling. Ushbu bosqichda, shuningdek, barcha sharhlar va sharhlarni ishlab chiqish, ularni tezda qayta ishlash, mahsulotingizni takomillashtirish muhimdir.

MVP yaratishda xatolar

Yangi mahsulot yoki xizmatning ajoyib g'oyasi paydo bo'ldi, tayyor mahsulot tomoshabinlar uchun qanchalik qiziqarli bo'lishini aniqlash uchun MVP printsipidan foydalanishga qaror qildi. Ushbu jarayonda xatolardan qochish muhimdir.

Asosiy xato-ishlab chiqilayotgan mahsulotning ko'p qirraliligi. Yakuniy natija mahsulotning bir nechta funktsiyalarini o'z ichiga olgan bo'lsa ham, MVP bilan loyihaning istiqbollarini baholash uchun asosiyni ta'kidlash muhimdir.

Ko'p funktsionallik bozor tomonidan talab qilinishi mumkin, ammo vazifa foydalanuvchi auditoriyasining ehtiyojlarini qondiradigan raqobatbardosh mahsulotni ishlab chiqish ekanligini tushunish muhimdir. Agar u bir nechta funktsiyalarga ega bo'lsa, unda sharhlar va javoblarni to'plash qiyin bo'ladi va agar mahsulot bitta funktsional sifatida taqdim etilsa, boshqa funktsiyalar mijozlar auditoriyasi tomonidan bonus yoki qo'shimcha funktsiyalar sifatida qabul qilinadi.

Bunday xatolar ham keng tarqalgan:

  • Byudjetni rejalashtirishning etishmasligi-ishlab chiqish uchun mablag'larning oltmish foizidan ko'p bo'lmagan qismini ajratish juda muhim, shunda mahsulotni ishga tushirgandan so'ng darhol reklama qilish imkoniyati mavjud;
  • Minimal mahsulot metrikasini tahlil qilish sozlamalari mavjud emas;
  • Minimal xato monitoringi to'plami yo'q;
  • Loyihaning haddan tashqari yuklanishiga olib keladigan qo'shimcha funktsiyalarga chalg'itish va ehtimol foydalanuvchilarda qo'shimcha xatolar.

Shuni unutmangki, MVP-ni ishga tushirish-bu g'oyadan boshlab, tayyor natijaga qadar mahsulotni sinovdan o'tkazish uchun vaqt va resurslarni tejash imkoniyati.



Savollaringiz bormi? Bizga yozing!
Ismni kiriting (2 ta belgidan ortiq).
Iltimos, aloqa raqamingizni kiriting.
Elektron pochtangizni kiriting.
Matn kiriting.
Majburiy maydon.